Wat zijn rich pins op Pinterest?

Hoe werkt Pinterest? Wat zijn rich pins? Hoe zet je Pinterest in voor je bedrijf? Leer in deze blog hoe je Pinterest efficiënt kunt inzetten voor jouw bedrijf!

Liever de vlog kijken over Pinterest? Klik op deze zin!

Pinterest maakt gebruik van “smart feeds”. Dat komt erop neer dat pins met de hoogste kwaliteit eerder in de feed verschijnen dan de recentste pins: kwaliteit gaat voor actualiteit. Dit worden binnen Pinterest ook wel rich pins genoemd.

Wat verschijnt er dan precies in jouw feed op Pinterest?

  • De pins met de meeste kwaliteit van de pinners die jij volgt.
  • Pins gebaseerd op wat jij zelf pint.
  • Pins gebaseerd op borden die jij volgt.

Handig om dit te begrijpen voor jezelf aan de slag gaat met pinnen, dan kun je daar rekening mee houden.

Wat houdt een rich pin in?

Een gewone pin wordt een rich pin door het volgende toe te passen:

  • Artikelen bevatten een headline, auteur, verhaal omschrijving en een correcte link
  • Producten bevatten real-time prijzen, informatie over de voorraad en winkels met locatie van waar je het product kan kopen
  • Recepten bevatten ingrediënten, duur van uitvoering en hoe te serveren
  • Films bevatten ratings, cast members en reviews
  • Locaties bevatten een adres, telefoonnummer en kaart
Hoe zet je goede boards op?

Het is belangrijk dat je je focust op keywoorden, dus woorden waarom het board draait en er voor zorgt dat alle velden zijn ingevuld:

  • Verzin 3 keywoorden rondom het onderwerp waarover jij op het board wilt gaan pinnen, dit is namelijk de basis van het board
  • Verwerk deze 3 keywoorden in de benaming en beschrijving van je board
  • Vul de velden van je board zo SMART mogelijk in
Nu weer terug naar de pin zelf

Deze 3 keywoorden moeten ook terug komen in de pins zelf:

  • Verwerk deze 3 keywoorden altijd in de uploadnaam van je afbeelding, die je wilt gebruiken voor de pin. Je camera geeft je foto automatisch zo’n standaard naam: IMG_09, pas deze aan.
  • Als je een blog hebt geschreven over je pin en je wilt de link erin zetten, zorg ervoor dat het laatste deel van de link de 3 kernwoorden bevat.
  • En als laatste verwerk de 3 keywoorden in de omschrijving van je pin
Als kers op de taart

Om nog even de kers op de taart te zetten, hier nog een paar boost-your-pinterest-tips:

  • Geef een duidelijke omschrijving van je pin in ongeveer 2 zinnen.
  • Mix je eigen pins met rich pins van anderen op je borden, zo lift jouw board mee op de goede SEO van andere pins.
  • Gebruik verticale foto’s, het frame van een pin is namelijk verticaal.
  • Upload mooie foto’s met een beetje tekst erop, in de stijl van jouw brand.
  • Zet links in je pins. Wel de juiste (zie uitleg keywords) en zorg ervoor dat ze het doen.
  • Zorg voor veel interactie op je pin. Doordat je pin gerepind, geliked of opgeslagen wordt, verhoog je jouw SEO op Pinterest.
Content Management
Bekijk hier de vlog over Pinterest:

Geen reacties

Laat een reactie achter