Wat zijn de basisregels van SEO?

Je hebt de term ‘SEO’ vast wel een keer gehoord op de werkvloer, alleen weet je niet precies wat het inhoudt. Toch is het belangrijk dat je de basisregels van SEO op een rijtje hebt om jouw blogs en content online goed te kunnen verspreiden.

Liever de vlog kijken over SEO? Klik op deze zin!

SEO staat voor Search Engine Optimization. Het is de organische (onbetaalde) vindbaarheid van jouw website op Google. Wanneer je wel betaalt voor je vindbaarheid op Google, dan maak je gebruik van Google Ads en spreek je over SEA. In deze blog gaan we in op SEO en geven je de basisregels.

De basisregels van SEO op een rijtje

Voor iedereen die online content maakt en verspreidt, is het een must om op z’n minst de basisregels van SEO te kennen. Dus laten we jouw algemene SEO-kennis even bijspijkeren met de volgende simpele regels. Deze regels kun je toepassen voor het schrijven van een blog:

  • Je blog moet uit minstens 500 woorden bestaan.
  • Het beste aantal is tussen de 750-1000 woorden.
  • Bepaal een kernwoord van je stuk.
  • Je titel moet de kernzin zijn van je blogpost, en je kernwoord moet erin voorkomen.
  • Dit kernwoord moet 4 of 5 keer herhaald/verwerkt worden in de tekst van je blog.
  • Maar overdrijf niet (niet meer dan 5 keer).
  • Gebruik de features van opmaak: kop 1/2/3, alinea, etc. Hiermee kun je alinea’s bouwen en opbreken en ze een titel geven.
  • Google kijkt naar de kwaliteit van je content: spelling, zinsopbouw, grammatica en paragrafen van de tekst. Je moet denken aan de kleinste details!
  • Zorg dat het einde van je URL overeenkomt met de titel van je blog.
  • Zorg dat je afbeeldingen een naam geeft in het thema van je blog, voordat je ze uploadt op je website.
  • Op WordPress kan je de handige SEO plug-in ‘Yoast’ gebruiken. Deze analysee
Kortom…

Dit waren de basis regels van SEO. Wil je meer SEO? Lees dan onze blog over zoekmachines!

In deze video de basisregels van SEO:

Geen reacties

Laat een reactie achter