Heeft jouw bedrijf al een LinkedIn company page?

Heeft jouw bedrijf al een LinkedIn company page? Waarom zou je een LinkedIn company page nemen? En hoe haal je het meeste uit jouw company page? In deze blog leer je de ins and outs van een company page op LinkedIn.

Liever de vlog kijken over LinkedIn company page? Klik op deze zin!

Wist je dat 50% van de LinkedIn leden liever een product kopen van een bedrijf waarmee ze al een interactie zijn aangegaan op social media?
Mooi argument om een LinkedIn company page op te zetten.
Voordat je begint met het aanmaken van een company page, stel je jezelf de volgende vraag:

Wat is het doel van jouw LinkedIn campany page naast interactie?

Een company page op LinkedIn aanmaken

Voordat je begint zijn er 2 opties:

  • 1. Heb je al een company page, maar je weet niet waar je hem kan vinden

of

  • 2. Je moet nog een company page aanmaken
Hoe kom je op de pagina van jouw company page?

Ga naar de homepagina van Linkedin en rechtsboven zie je “Me” met een kleine profielfoto van jezelf. Klik daarop en eronder zie je een lijst van alle company pages waarvan jij admin bent. Als je op een van de company pages klikt, kom je op die specifieke company page terecht.

Hoe maak je een company page aan?

Als je een nieuwe company page wilt aanmaken of er nog één bij wilt maken, klik dan op “Work” rechtsboven op de homepagina. Vervolgens is er onderaan een optie om een nieuwe company page oprichten. Daarna kom je op een pagina uit waar je de naam van je bedrijf moet invullen en een e-mailadres moet opgeven. LinkedIn raadt aan om een zakelijk e-mailadres op te geven. Let op, om een company page te kunnen aanmaken, heb je een persoonlijk profiel nodig op LinkedIn.
Als je dit proces doorlopen hebt, krijg je een e-mail op het opgegeven e-mailadres die je moet confirmeren and you’re good to go.

Het bewerken en optimaliseren van je company page

Als je op jouw company page bent, klik dan eerste op “Manage page”. Klik op het potloodje onder de header om jouw pagina tekstueel te bewerken.
Begin met het vlak ‘omschrijving’. Vul hier de  mission statement en kern werkzaamheden van je bedrijf in. Houd rekening houdt met de SEO.

Gebruik vervolgens het logo van je bedrijf als profielfoto. Bij de banner adviseer ik een paar professioneel te laten ontwerpen.

Houd bij het designen van de banners rekening met events (zet de naam, tijd en datum van het event op de banner), CTA (zet deze op de banner) en de huisstijl van jouw bedrijf.

Roteer tussen de verschillende banners, zodat jouw company page afwisselend en interessant blijft.  De rest van het invullen van de company page spreekt vanzelf.

Hoe trek je volgers aan?

Een aantal tips op een rijtje:

  • Benoem in je dagelijkse gesprekken dat je een company page op LinkedIn hebt en vraag mensen (en met name klanten) deze te volgen.
  • Voeg het icoontje van LinkedIn toe op je visitekaartje
  • Zet het LinkedIn icoontje gelinkt naar je company page in je e-mailhandtekening.
  • Deel de posts van je company page op je persoonlijke LinkedIn.
  • Gerbuik de posts van je company page voor vakgerelateerde LinkedIn groepen.

Posten kun je het beste op dagelijkse basis doen, dit bevordert de Worth of Mouth one jouw bedrijf. Wil je weten hoe je een goede contentkalender maakt voor je company page? Lees deze blog.

Hoe kun je het beste posten op een company page?

Een aantal tips op een rijtje:

  • Vraag jezelf altijd af wat de toegevoegde waarde is van jouw post (voor je volgers, maar ook helpt het iemand verder te komen in zijn leven of business).
  • Deel artikelen (die jezelf ook gelezen hebt en waardeert), blogposts en vacatures.
  • Stel prikkelende vragen aan je volgers (waarover willen mensen uit jouw vakgebied hun ei kwijt?).
  • Post interessante statistieken en feiten over het vakgebied van jouw bedrijf. Kijk hier wel mee uit dat je dit niet te vaak doet en dat je statistieken deelt die al niet te vaak gedeeld zijn (of liever helemaal niet gedeeld). Let er ook op dat de statistieken kloppen.
Kortom…

Houd je company posts, content en community op LinkedIn bij. Door goed in de gaten wie en wat op jouw company page reageert merk je wat wel en niet werkt, zoals:

  • Likes
  • Comments
  • Shares
  • Follows

Daarnaast duurt het 24 uur voordat de volledige statistieken van jouw interactie door LinkedIn is ingeladen. Het is erg belangrijk om de statistieken van jouw company page in de gaten te houden. Zo weet je wat voor posts wel en niet werken en kun je daarop inspelen. Een belangrijke score bij de statistieken is de engagement score. Deze wordt per post als volgt berekend: aantal interactie (zoals hierboven beschreven), clicks (en nieuwe volgers, maar alleen als je de post gesponsord hebt) en dit gedeeld door het aantal post impressies.

Content Management
Bekijk hier de vlog over LinkedIn company pages:

Geen reacties

Laat een reactie achter