I

Hoe zet je Twitter Cards in zonder advertising kosten?

maandag, 14 november 2016 / Geschreven door  / Reageer als eerste!

Klikbare plaatjes in de timeline van jouw volgers (en daarmee leads verzamelen), dat wilt natuurlijk elke online markeer! Alleen hoe doe je dat op Twitter? Lees in deze blog alles over Twitter Cards! 

Een klikbare afbeelding bij de link van je tweet, zoals in Facebook gebeurt als je een link in jouw post zet en laat inladen. Bij Twitter gebruik je daarvoor Twitter Cards. Dat is onderdeel van de het advertisings platform van Twitter. Daarnaast kun je via Twitter Cards ook leads verzamelen. Nu zal je wel denken, daarvoor moet ik betalen! Maar niks is minder waar. Als je slim bent kun je gebruik maken van de Twitter Cards zonder te betalen, uiteraard wel zonder extra bereik buiten je eigen volgers (want daar moet je wel voor betalen).

Alleen, hoe doe je dat? Laten we dat samen even doornemen:

  1. Ga naar ads.twitter.com.
  2. Zet vervolgens een Twitter Business account op. Dat spreekt echt geheel voor zich, let er wel op dat je het land en timezone meteen goed invult en dit 2 keer bekijkt voordat je jouw account ook daadwerkelijk aanmaakt. Dit kan namelijk niet meer worden aangepast nadat je business account up and running is. Er wordt namelijk door Twitter rekening gehouden met land en timezone, wanneer je tweet. 
  3. Het is handig om je creditcard toe te voegen om toegang te krijgen tot alle opties in jouw Twitter Business account. Wees gerust, je betaalt alleen als je extra bereik/conversies/etc. wilt. Je creditcard voeg je toe, door rechts boven naast het icoontje van je profiel op je twitternaam te klikken en klik vervolgens via het dropdownmenu op "betaalmethoden".
  4. Ga terug naar de dashboard van de ads. Links boven staat er een kopje "Creatives" of "Creatief materiaal", klik daarop en dan in het dropdownmenu op "Cards". Je kunt op verschillende einddoelen klikken (leads, meer website klikken, app promotie, etc.), links boven staat een knop om de card te gaan maken. Klik daarop wanneer je jouw doel hebt bepaald.
  5. Vul alles in. Handige tip: De afbeelding van je Card kun je verslepen na het uploaden. 
  6. Klik vervolgens op "Card maken" en daarna krijg je de optie om hem te tweeten. Let dan goed op dat je voor "standaard" kiest (dan wordt de card naar al je volgers getweet) i.p.v. "uitgelicht" dan kost het namelijk wel geld, omdat je Twitter Card dan de promotie ingaat.

Ik raad aan om verschillende Twitter Cards aan te maken over hetzelfde onderwerp. Differentieer op afbeelding, doel van de Twitter Card, tekst, etc. Je kunt de Twitter Cards namelijk analyseren (ga naar via je dashboard "analyse" en klik vervolgens op "Twitter Cards"). Zo kun je testen welke content het beste doet onder je volgers. Op basis daarvan kun je eventueel promotiegeld op de best lopende Twitter Card zetten. 

Wil je een pure A/B test uitvoeren met je Twitter Cards? Differentieer dan op maar één element, dus bijvoorbeeld drie Cards met dezelfde tekst, URL, maar met drie verschillende afbeeldingen. In dit geval leer je wat voor soort afbeeldingen aanslaan bij jouw volgers (ik herhaal, onbetaalde Twitter Cards worden dus alleen getoond aan jouw volgers). Je kunt natuurlijk ook differentiëren in tekst, URL, etc. Zolang je maar op één element differentieert in je Twitter Card!

Hier nog een handige link met een overzicht over Twitter Cards.

Inspiratie nodig om een goede tweet te schrijven? Lees dan mijn vorige blog

Aantal keer gelezen: 1891
Petra de Niet

E-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat u de verplichte (*) velden invult waar dit is aangegeven. HTML code is niet toegestaan.

Neem contact met mij op

petra@sendtodeliver.nl
+31 6 191 796 91
@sendtodeliver