I

Social Media (25)

Je bent aan het scrollen op je Facebook timeline en daar zie je een interessant artikel staan! Je klikt erop, maar het duurt weer eeuwen voordat hij eindelijk eens een keer is ingeladen... Laat maar weer, vervolgens klik je op kruisje en scroll je lekker verder. 

Op Facebook kun je nu jouw leven/evenementen/colleges/etc. live streamen met: Facebook Live. Zeer handig als je bijvoorbeeld een evenement voor jouw brand host. Alleen hoe werkt dat nou? Je kan het namelijk voor zowel je persoonlijke als zakelijke facebookaccount inzetten... 

HET community-building voorbeeld van het eerste kwartaal van het jaar: Albert Heijn moestuintjes. Albert Heijn gaat er weer mee aan de slag: moestuintjes. En ze hebben geleerd van de vorige keer. Naast dat je moestuintjes voor gevorderden hebt, zoals de watermeloen, is er een hele community door Albert Heijn opgebouwd om vragen van de consumenten op te vangen.

Ik hoor veel mensen zeggen: "Ja, ik heb dus helemaal drie keer niks met dat Twitter. Weet ik veel wat ik daar in 140 tekens neer moet zetten. Wie boeit dat nou?" Er zijn een paar miljoen gebruikers van Twitter, dus toch wel wat mensen vinden tweets interessant. Vergeet niet dat Twitter nog altijd in de top 3 van de grootste sociale media staat. Je kunt veel uit Twitter halen, maar dan moet je wel actief zijn en interessante dingen tweeten. Dus laat ik je op weg helpen met een aantal tips.

Big Data voor beginners deel 2

woensdag, 06 januari 2016 / Geschreven door /

In mijn vorige blog had ik het over hoe kleine handelingen van mensen op sociale media kunnen leiden tot bepaalde patronen, waaruit wetenschappers grotere gedragsvoorspellingen kunnen doen. Dit was gebasseerd op de TED Talk van Jeniffer Golbeck, The curly fry conundrum: Why social media likes say more than you might think. Nu wil ik het graag over het andere voorbeeld van Jeniffer hebben, namelijk dat voornamelijk intelligente mensen de Facebook-pagina curly fries liken. Laten we wat meer ingaan op ons analytisch vermogen en ons buigen over een puzzeltje.

Een aantal keer zag ik posts voorbij komen van mensen in totale paniek over hun LinkedIn profielfoto. Vragen als: moet hij recht van voren, links of rechts, in zwart/wit of kleur, kwamen allemaal voorbij.
Je profielfoto is je eerste indruk, daar moet wat tijd aan besteed worden. Laat ik nou net een boek lezen over social media waarin tips staan over de perfecte profielfoto: "The Art of Social Media, by Guy Kawasaki and Peg Fitzpatrick."

Big Data voor beginners deel 1

woensdag, 06 januari 2016 / Geschreven door /

Tijdje terug kwam ik deze TED talk van Jennifer Golbeck tegen: The Curly Fry Conundrum: Why social media likes say more than you might think.
Hierin vertelt zij hoe de wetenschap samen gaat met de grote hoeveelheden data (Big Data) die wij, gebruikers van sociale media, vrijgeven op sociale media. En wat wetenschappers daar nou precies mee kunnen. Nou meer dan je op het eerste gezicht zou denken...

We(b)Care

donderdag, 24 december 2015 / Geschreven door /

Als business(wo)man zet je met regelmaat een post over je onderneming op social media en dan is het wachten op de interactie! Vervolgens wordt er gereageerd en jij als ondernemer kan tevreden achterover leunen. Alleen gaat dat zo tegenwoordig niet meer. Social media is niet alleen maar zenden en klaar. Social media is namelijk geen vervanging van de traditionele media, dus gelden er andere spelregels.

Neem contact met mij op

petra@sendtodeliver.nl
+31 6 191 796 91
@sendtodeliver